donderdag 12 april 2012

Fashion Alarm


Alarm mensen! Het komt weer helemaal terug! De oude kleding! De oudheid! De hoge rokken! De hoekige brillen! De jaren 40-50! Het is er gewoon helemaal, natuurlijk nog niet precies gezegd maar er is al een groot bewijs...

Hooi people, tja... ik had gewoon eventjes zin om dit erg te gaan uitdrukken. Er is namelijk groot nieuws dat de jaren 40 en 50 weer helemaal terug komen in verband met kleding. Tja... het was al wel heel erg te verwachten maar toch komt die leuke tijd met de hoge rokken en waarbij de mensen lekker chique en bekakt zijn. Maar natuurlijk wordt die stijl nooit helemaal het zelfde, er zit altijd wel een ander randje aan. En gelukkig maar. Hierdoor krijgen we leuke chique bekakte kleding met toch een extravagant randje (I LUFF).



Dus people! Gooi je vintage stuff niet weg. Natuurlijk moet je überhaupt niet je vintage kleding weg gooien, ik bedoel het is vintage! Gooi dat niet weg! Maar goed, voor als je het van plan was om het weg te gooien geef ik je nu gewoon de grote tip om NIET je vintage kleding van de jaren 40 en 50 weg te gooien.

Helaas wel je vintage kleding weggegooid van de jaren 40-50? Dan raad ik je aan om snel naar een tweedehands winkel te gaan. En KOPEN, KOPEN, KOPEN! Natuurlijk kan je voorzichtig zijn met wat je gaat kopen maar als jij een leuk item ziet waarin je echt denkt dat je daar een tijdje in kan rondlopen dan zou ik het zeker kopen. Oh, en zelf zou ik ook niet zeggen dat het van de tweedehands winkel is. Ik snap het soms gewoon niet, tweedehands hoeft helemaal niet vies of slecht te zijn? En het gekke is dat als je tweedehands zegt dat iedereen het dom vind en als je vintage zegt is het weer helemaal in (weird).

Maar tot zover als je toch iets leuks vind in de tweedehands winkel raad ik je aan om vooral de hoge rok te gaan kopen. De ontwerpers hebben namelijk al in hun zomer collectie en nu ook al in hun winter collectie verteld dat de hoge rok totaal in gaat worden. Natuurlijk op heel veel verschillende manieren. Zo heeft Alexander Mcqueen hele erge grote en opvallende jurken. Zelf vond ik het niet zo mooi aangezien ik het eerder op een vogel vond lijken maar ja... Smaken verschillen. Maar je ziet ook weer de hele mooie stijl terug komen, die helemaal over weg kan met de jaren 40 en 50, met een heel mooi nieuw chique glad randje er aan.

Wat ook erg populair is, is de hoge jas. Daarmee bedoel ik een hele lange jas die net zoals bij een hoge rok net iets onder de borsten plooit. Of dit nou zo'n groot succes word weet ik ook niet echt maar de ontwerpers willen het zeker eens gaan proberen. 'Het is toch ook al een keer gelukt in de jaren 40 en 50 dus waarom nu niet?'

Nou dit was het weer voor deze keer. Maar pas wel op als je toch wat gaat kopen! Want mode kan elk moment veranderen, en als je vintage gaat dragen, kijk dan wel of je het nu ook nog kan dragen. Want natuurlijk verandert fashion altijd een beetje en het blijft nooit zomer het zelfde zoals het ook daadwerkelijk in die tijd was. Hopelijk vond je het bericht leuk, Heb jij een vintage item?



Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten